Chiropractie Flakkee

Wat kunnen zoal uw klachten zijn.

Gemiddeld krijgt zo`n 80% van de bevolking ooit te maken met rug- en nekklachten, artrose, of duizeligheid. En dan hebben we het nog maar over de meest voorkomende klachten.

Hier vindt u een aantal klachten die een chiropractor kan behandelen, deze lijst is niet compleet maar geeft de meest voorkomende klachten weer.

Mocht u een klacht of kwaal hebben die hier niet vermeld staat dan kunt u altijd contact met ons opnemen om te vragen of een chiropractor die klacht of kwaal wel kan behandelen.

(Lage) Rugpijn.

Lage rugklachten is de op één na belangrijkste oorzaak van verzuim op het werk. Naast nek- en hoofdpijn, is de lage rugpijn de meest geziene klacht bij de chiropractor.
Vaak ontstaan functiestoornissen in de wervelkolom en het zenuwstelsel, waardoor de rug stijver wordt, niet goed functioneert en pijn geeft.

Ischias

Ischias wordt veroorzaakt door een beknelde of geïrriteerde zenuw in de lage rug of bil. Meestal begint het onder in de rug, met een doffe, al dan niet constante pijn, die bij sommige bewegingen scherp en stekend wordt. Als het probleem verergert, breidt de pijn zich uit naar de bilspier, doorgaans naar een kant. Overbelasting of artrose kunnen een oorzaak zijn van ischias.

Hernia

Een hernia is een uitstulping van de tussenwervelschijf, die een zenuwwortel kan beknellen of irriteren. Een hernia kan zich bevinden op elk niveau in de wervelkolom. Een hernia kan een scherpe pijn, tinteling, gevoelloosheid en/of krachtverlies in een of meerder ledematen geven. De meeste hernia’s komen voor in de lage rug en minder vaak in de nek.

Artrose

Slijtage van gewrichten kan veroorzaakt worden door overbelasting van of slecht functionerende gewrichten, door een val, een ongeluk of zwaar werk. Het is ook een natuurlijk proces van het ouder worden. Echter artrose hoeft niet altijd pijnklachten te geven. Chiropractische behandeling kan de functie van de gewrichten herstellen en de pijn doen afnemen, terwijl de mate van artrose gelijk blijft. Ondersteunend hiervoor adviseren wij voedingssupplementen waarbij er zeer goede resultaten geboekt zijn in zowel beweeglijkheid als pijnvermindering. Ook voor osteoporose hebben we een behandeling op maat.

Nekpijn

Nek-, schouder-, en armpijn is een veel voorkomende klacht en soms kan men er een tijd mee rondlopen zonder de oorzaak te kennen. Functioneren in het dagelijkse leven kan moeilijk zijn en vaak is pijn en ongemak de oorzaak van een tekort aan nachtrust. De oorzaak van pijn in de nek, schouder en arm is vaak een geïrriteerde zenuw. De zenuwaansturing naar de schouder, arm en hand wordt verzorgd door zenuwen die vanuit de nek en de bovenrug komen. Een verstoorde functie van wervels in de nek en in de bovenrug, kunnen tot klachten in de nek, schouder arm of hand leiden. Klachten kunnen variëren van stijfheid in de nek, schouder, arm of hand tot hoofdpijn, krachtsverlies, tintelende gevoelens en pijn in de nek, schouder arm of hand. Ook zijn slijmbeurs- en peesontstekingen in de schouder vaak te her-leiden naar een verkeerde functie van wervels in de bovenrug en nek. Duizeligheidklachten zijn vaak ook terug te relateren naar zenuw en wervelblokkades in de nek.

Whiplash.

Whiplash is een plotselinge slingerbeweging van het hoofd en
de nek ten opzichte van de romp. Dit kan men oplopen door o.a. een auto-ongeluk, sportblessure, val, enz. Door deze beweging krijgen spieren, pezen, banden en zenuwstelsel een klap, wat kan leiden tot een scala aan klachten zoals: nekpijn, hoofdpijn, duizeligheid, vermoeidheid, concentratiestoornissen en tintelingen in de armen. Een onderzoek van uw chiropractor kan duidelijkheid geven over de oorzaak van uw klachten en het
te volgen beleid.